JEWELLISTA

5 Apr

Wat doe je als je een voorliefde hebt voor designer items, maar deze eigenlijk te duur vind? En wat doe je als je op zoek bent naar leuke, unieke sieraden maar deze nergens kunt vinden? Juist, dan begin je een eigen webshop.

In februari 2011 is studente Melanie Koning (21) uit Uitgeest gestart met haar eigen sieradenwebshop.  Op Jewellista verkoopt Melanie betaalbare, unieke sieraden. Geïnspireerd door fashionbloggers en designeritems. Zo is er in de webshop een betaalbare versie van de Yves Saint Laurent ring te vinden. De echte versie kost zo’n € 175,00, maar de versie die Melanie in haar webshop aanbiedt kost maar € 9,95. Niet van echt te onderscheiden en een stuk goedkoper.

“Het ondernemen heeft altijd wel in me gezeten. Toen ik klein was, stond ik altijd met tweedehands spulletjes bij de plaatselijke supermarkt. Dan verkocht ik deze tegen 1 of 2 gulden.”, vertelt Melanie. “Dat is dus een eigen webshop ben gestart komt dus niet geheel uit de lucht vallen.”

“Ik ben echt gek op designer items, maar vindt ze toch vaak erg duur. Daarom zoek ik knock-offs van bekende designer items. Dit is een hele zoektocht, want erg makkelijk zijn goedkope exemplaren van goede kwaliteit  niet te vinden. Daarnaast moeten ze natuurlijk wel op de originele versie lijken”.

Melanie studeert fulltime aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is nu vierdejaars studente Redactie & Mediaproductie. De webshop beschouwd ze nu dus als een leuke ‘bijbaan’, alhoewel het haar droom is om de shop in de toekomst fulltime te runnen. “Ik hoop dat steeds meer mensen hun weg weten te vinden naar Jewellista en mij helpen mijn droom waar te maken’, aldus Melanie.

Ken jij de webshop Jewellista al?

XOXO

12 Reacties to “JEWELLISTA”

  1. Bertine april 5, 2012 bij 3:46 pm #

    Weer zon leuke webshop! Originele dingen verkopen ze er!

  2. Esmay april 5, 2012 bij 3:53 pm #

    Ziet er leuk uit :D!

  3. sophie april 5, 2012 bij 4:22 pm #

    ooh die laatste ring is mooi!
    xoxo

  4. Yak Man april 5, 2012 bij 5:05 pm #

    kende ik nog niet, ze hebben wel erg leuke spulletjes!

  5. redhotjillypeppers april 5, 2012 bij 5:32 pm #

    Het sjaaltje vind ik erg leuk !

  6. Hanna april 5, 2012 bij 6:12 pm #

    wat orgineel zeg! leuke post! liefs.

  7. Marloes april 5, 2012 bij 6:12 pm #

    Kende de webshop nog niet, maar ga er eens een kijkje nemen

  8. Cherel april 6, 2012 bij 6:48 am #

    Ik kende de webshop al, er worden erg leuke dingen verkocht :D
    xoxo

  9. Nina april 6, 2012 bij 8:57 am #

    Nee maar echt leuke dingen!

  10. Didi april 6, 2012 bij 12:36 pm #

    Al die dingen verkopen zo ook gewoon op ebay =p

  11. Lise april 7, 2012 bij 8:55 am #

    Ziet er echt een leuke webshop uit :)

  12. Danice april 9, 2012 bij 7:50 am #

    Ik kende de shop al, en er worden leuke spullen verkocht!

Geef een reactie

