VINTAGE, the new it!

24 Feb

Tegenwoordig zie je het meer en meer, mensen die vintage shoppen, mensen die een vintage shop openen, of mensen die een vintage stijl creëren. Persoonlijk vind ik het echt ontzettend cool. Wanneer je items koopt in een vintage winkel, voelt het toch anders als bijvoorbeeld in de H&M. Wanneer je iets in zulke ketens koopt, is er een grote kans dat je het nog 3 of 4 keer tegenkomt, alleen al op je eigen school. Iedereen wil meer en meer uniek worden, dus worden vintage shops ook veel populairder. Online zie je voortaan ook een groot aanbod van vintage kleding. Google maar eens naar ‘online vintage shops’ en je zult verstelt staan van het aantal hits.

Vintage zonnebril

vintage spijkerjas

vintage riem

vintage riem

vintage short en top

Als ik nogmaals gebruik maak van Lookbook, en hier zoek naar vintage, krijg ik ook heel wat geweldige outfits. Een vintage item geeft vaak toch een meerwaarde aan een outfit, zelfs een beetje een speciaal effect. Zelf heb ik al eens ge-vintage-shopped in Antwerpen en ook wel een beetje in Amsterdam. Een heel bekende winkel is onder andere Episode. Hier heb je wel een grote kans op slagen, aangezien ze een zeer groot aanbod van second hand clothes aanbieden. Een leuk voorbeeld is een kort geknipte levi’s short! Die zijn in de zomer helemaal hot. Ook op een iets warmere winterdag kun je deze combineren met een coole panty. Mijn vriendin heeft er bijvoorbeeld ook eens geen geweldig paar Dr. Martens op de kop getikt voor geen geld! Dit is nog zo’n voordeel van vintage shopping: echte merk voor weinig geld!

Ga jij wel eens vintage shoppen? En heb je zo van die vintage items die je nu niet meer kan missen?

32 Reacties to “VINTAGE, the new it!”

  1. Veronique februari 24, 2012 bij 9:07 am #

    Ik kom wel eens in de Zipper en Episode in Amsterdam.. I love vintage! Momenteel draag ik ook iets vintage, haha. Het zijn trouwens erg gave outfits!

  2. Martine februari 24, 2012 bij 9:56 am #

    Die spijkerjas is echt super vet! Zoiets zoek ik ook, want de spijkerjasjes die in de winkels hangen zijn allemaal zo stijf..
    x Martine

  3. Iris februari 24, 2012 bij 10:37 am #

    Ik shop nooit vintage maar dit ziet er wel heel leuk uit! xx

  4. Josephine februari 24, 2012 bij 10:50 am #

    Ik vind vintage heel gaaf, ik shop het nooit maar ik kan die winkels nooit vinden!

  5. sofie februari 24, 2012 bij 10:59 am #

    prachtige outfits! die meisjes hebben toch zó’n geweldige stijl!! ik ben al een paar keer in een vintage winkel geweest, heb er nog niet zoveel gekocht maar heb toch al wel een aantal vintage kledingstukken zoals een tasje, pull, … :) ♥

  6. roos februari 24, 2012 bij 11:21 am #

    Ik vind vintage heel leuk maar ik vaak moet je zo lang zoeken totdat je eindelijk iets hebt wat leuk is.

  7. Vintagirie februari 24, 2012 bij 1:09 pm #

    Mooie foto’s. Ik krijg daar altijd zoveel inspiratie van.

  8. My Fashion Mind februari 24, 2012 bij 1:15 pm #

    greatt pictures!!

    My Blog: MyFashionMind

  9. phuong februari 24, 2012 bij 1:24 pm #

    ja vintage is leuk, waarschijnlijk omdat de meeste dingen uniek zijn

  10. Beachgirls1802 februari 24, 2012 bij 1:28 pm #

    Mooie outfits. Ik vind het heel leuk om te zien, maar heb het nog nooit in de winkels gezien.
    xoxo

  11. Yak Man februari 24, 2012 bij 2:26 pm #

    ben alleen een keer in de tweedehandswinkel hier in de buurt geweest, niets leuk >.<. Had daar alleen een oude bloes gekocht voor een euro daarvan had ik de collar eraf gehaald :'D. Ik hou zoveel van die spulletjes die Lina Tesch heeft! :O (of heet ze niet zo?)

  12. Sam februari 24, 2012 bij 3:13 pm #

    I love the third outfit, its so delicate and pretty but still with an edge. Great selections!

  13. Nina februari 24, 2012 bij 3:16 pm #

    Leuk gevonden zeg!

  14. Charlotte februari 24, 2012 bij 3:19 pm #

    Love it! Jammer dat ik zelf nooit http://www.birkinsandbargains.blogspot.com

  15. Cherel februari 24, 2012 bij 4:11 pm #

    Ik heb nog nooit echt vintage geshopt, maar wil het binnenkort zeker gaan doen!

  16. Elana februari 24, 2012 bij 5:01 pm #

    Superleuk! Ik heb eigenlijk nog nooit vintage geshopt..
    Liefs,
    xx

  17. DictatesofFashion februari 24, 2012 bij 5:08 pm #

    Heb al vaak vintage gekregen (leuke handtasjes) van een vriendin die dit aankoopt in ‘Think Twice’ , een super tof tweedehands/vintage winkeltje!

  18. Beauty Koning februari 24, 2012 bij 5:26 pm #

    Ik zeg ja tegen de vintage zonnebril!

  19. Nadia februari 24, 2012 bij 7:17 pm #

    Vintage vind ik zelf best leuk, maar heb het nog nooit geshopt eigenlijk. Misschien moet ik dar maar eens gaan doen..

  20. Marieke februari 24, 2012 bij 7:20 pm #

    Ik hou er ook heel erg van! Ik ga zelf ook graag naar vintage winkeltjes, soms vind je echt de geweldigste dingen voor superlage prijzen :D

  21. Dorien februari 24, 2012 bij 7:42 pm #

    Ik winkel sinds kort voornamelijk vintage en probeer mijn bezoekjes bij H&M en Zara héél erg te beperken, want die kleding kom je inderdaad véél te vaak tegen ;) …

  22. chloe Sterk februari 24, 2012 bij 8:45 pm #

    Leuke post meis! xxx

  23. Lara Rose februari 24, 2012 bij 9:26 pm #

    Supergave items!!

  24. Bellachique februari 24, 2012 bij 10:55 pm #

    Ik ben nogal klein en fijn gebouwd en vintage stores hebben vaak te grote maten :(. Maar er zijn soms echt zo’n leuke dingen te vinden daar!

  25. becomethefashion februari 24, 2012 bij 10:59 pm #

    Super!! Leuke blog! I really enjoy it!
    Visit my blog and if u want, we can follow each other!

    http://becomethefashion.blogspot.com

  26. Suzanne februari 24, 2012 bij 11:00 pm #

    Love your blog! Visit my blog and if u want, we can follow each other!

    http://becomethefashion.blogspot.com

  27. Flavia Lucenti (@FlaviaLucenti) februari 25, 2012 bij 12:24 pm #

    VERY NICE PICS!!!!!AMAZING STYLE!

    IF U WANT TO VISIT MY BLOG STREET CHIC http://chicstreetchoc.blogspot.com/
    U CAN ALSO FIND ME ON FACEBOOK http://www.facebook.com/pages/Street-Chic/126609910754628

  28. deijsprinses februari 25, 2012 bij 3:27 pm #

    Ik versta wel dat je daar soms eens leuke dingen kan vinden maar vintage is en blijft tweede hands. Waarom daar zo een “dure” naam aan geven?
    Nu ja, iedereen doet wat hij wil :)

  29. My Fashion Mind februari 25, 2012 bij 10:13 pm #

    Super leuke inspiratie foto’s!!

    My Blog: MyFashionMind

  30. fashionmefashionyoucaroline februari 26, 2012 bij 10:13 am #

    Allemaal zo’n mooie inspiratie foto’s !! Ik vind al die vintage accessoires zooo mooi!

  31. Thecityofclothes februari 26, 2012 bij 12:03 pm #

    nice

  32. nathalia februari 28, 2012 bij 7:33 pm #

    Ik vind vintage echt geweldig! Het is zo jammer dat de episode in antwerpen is moeten stoppen wegens fraude.

Geef een reactie

