POLKA DOT

20 Feb

Een nieuwe trend die we zien terugkomen van ondertussen al een hele tijd geleden zijn de polka dots. We kennen ze al van Marilyn Monroe en Audrey Hepburn, twee zeer bekende stijliconen. In het najaar van 2011 werden ze alweer volop geshowd op de catwalk bij onder andere Marc Jacobs en McCartney. Stella McCartney gaf de jurken in combinatie met de trend een heel sexy effect, op een stijlvolle manier uiteraard. Niet alleen de polka dot dresses zien we helemaal terug komen, ook shorts en tops met deze bollenprint zijn helemaal in. Een gouden tip voor komende zomer dus: shorts met de polka dot! Ik ga in ieder geval al zeker opzoek.

Marc Jacobs

Stella McCartney

Lookbookers

Ook op lookbook kun je heel wat inspiratie vinden over hoe je deze trend best kunt combineren, want uiteindelijk is het nog niet zo eenvoudig. Uiteindelijk moet je je outfit, gecombineerd met een item met polka dots, simpel combineren. Niet combineren met overige over the top stukken. Simpele sieraden, eenzijdige blousjes of egale shorts. Wil je nog een extra touch of fifties aan je outfit gevenN? Draag het dan in de zomer met een mooie waaierhoed. Dit zie je ook regelmatig terugkomen op lookbook.

Wat vind jij van de trend?

13 Reacties to “POLKA DOT”

  1. Nina februari 20, 2012 bij 6:25 pm #

    Great hats!

  2. Bellachique februari 20, 2012 bij 6:53 pm #

    Ik was vroeger echt helemaal gek op polkadots, nu is het wat geminderd, maar het is echt een leuke trend :)

  3. Fashion Insanity februari 20, 2012 bij 7:02 pm #

    I like it!! Heb zelf maar 1 polkadot blousje, maar toch :)

  4. Iris februari 20, 2012 bij 10:32 pm #

    Ik vind het wel leuk, al heb ik zelf nog geen polkadots in de kast hangen! xx

  5. christian februari 20, 2012 bij 11:18 pm #

    stella mcCartney heeft dat leuk gedaan!
    xo

  6. Sanaz februari 21, 2012 bij 12:21 am #

    God, i love Marc Jacobs! Zo schattig, Elegant en vrouwelijk

  7. Dorien februari 21, 2012 bij 1:04 pm #

    Ik vind polkadots ook super cool! Hele mooie foto’s. En ik studeer zelf niet in Leuven, wel in Brussel maar ik zit wel op kot in Leuven ;) ! Wat wil je volgend jaar gaan doen dan?

  8. Judith februari 21, 2012 bij 2:11 pm #

    Erg leuke trend!
    Polkadots vind ik altijd wel erg schattig :)

  9. Marieke februari 21, 2012 bij 3:32 pm #

    Wat een leuke lookbookoutfits! ♥

  10. Jenny februari 21, 2012 bij 4:19 pm #

    Mnwaah, ik hou niet zo van stippen, misschien komt dat ooit nog :P

  11. B. februari 21, 2012 bij 6:10 pm #

    Hey ! dankje voor jullie comment

    Ik vond polkadots vroeger helemaal niet leuk, maar op deze foto’s vind ik het wel mooi voor af en toe

    http://www.tripsandtreasures.net
    fashion & lifestyle in BElgium

  12. Cherel februari 22, 2012 bij 4:58 pm #

    Die eerste foto van de lookbookers is gaaf zeg!
    Ik vind de trend wel leuk :D

  13. Danice maart 4, 2012 bij 12:08 pm #

    Niet alles vind ik even geslaagd, maar vrolijk word ik er zeker van. Mij staan polka dots denk ik niet echt. Ik zou het zelf niet zo snel dragen.

Geef een reactie

