EYECATCHER

10 Jan

In tijdschriften, op foto’s, op reclamespots.. je ziet het overal: meisjes met grote ogen zijn nu eenmaal een must. Zo word je tevens vaak aangetrokken om naar een bepaalde prent te kijken. Make-up kan hier ookal veel bij helpen: een beetje mascara, wat oogschaduw en een klein beetje eyeliner et voila, je ogen lijken al een pak groter. Maar sommige mensen hebben nu eenmaal kleine en onopvallende ogen, en daar heeft men iets op gevonden: de circle lenses.

In de media wordt hier nogal vaak mee overdreven waardoor je een opvallend barbie-effect krijgt zodat je eerder op een pop gaat lijken. Ookal ben ik zelf geen voorstander van deze lenzen, misschien als je het gewoon op veilig speelt en je ze gebruikt om je ogen een beetje mee te accentueren, kan het eventueel wel leuk zijn. Er zijn immers mensen die dagelijk circle lenses dragen zonder een overdreven effect. De flashy-kleuren zou ik uiteraard wel vermijden.

Ikzelf zou nooit zo’n initatief nemen, maar ik zou graag jullie mening willen over deze taboe waarover nogal wat controverse bestaat.

Is dit een do of een don’t?

19 Reacties to “EYECATCHER”

  1. Marieke januari 10, 2012 bij 5:12 pm #

    Ik vind het wel een Do.. ik heb zelf ook vrij kleine ogen vergeleken met de rest,
    Ik vind alleen wel dat ze dat ‘rode ogen effect’ of andere kleuren blabla een beetje overdrijven..

    ——————————————
    xoxo 2NDtheytalk.blogspot.com

  2. Jill januari 10, 2012 bij 5:17 pm #

    Ik zou het zelf niet doen want ik vind dat ik al mooie grote ogen heb maar bij andere zou ik het wel leuk vinden, het straalt wel wat uit en het is anders dus ik vind het een do!

  3. SOLD OUT FOREVER januari 10, 2012 bij 5:38 pm #

    nee ik ben hier absoluut geen voorstander van, ik heb zelf geen abnormaal kleine ogen, maar ook niet enorm groot! Ik ben van mening dat je ogen bij je gezicht passen, maar ook dat je lens bij de vorm van je oog past!!

    Daarnaast word het eens tijd dat we onszelf gaan waarderen zoals we zijn, en niet alles maar dan ook werkelijk alles aan onszelf “nep” moeten maken!!

    iedereen heeft zijn schoonheden en zo heeft iedereen iets waar hij ontevreden over is, maar ik vind een puur en echt persoon zoveel mooier dan iemand die 90% plastic is!!

    haha, zo das een heel verhaal ;)!!

    xx

    • Marieke januari 10, 2012 bij 5:41 pm #

      Haha ja! Ik geef je wel gelijk hoor!

      & thanks voor ’t volgen!

  4. Myrthe januari 10, 2012 bij 6:18 pm #

    Ik denk niet dat ik het zal doen, omdat dat niet echt bij me past.. Maar toch staat het deze meiden heel gaaf! :)

  5. Lin januari 10, 2012 bij 6:23 pm #

    Ik vind het eerder een don’t ♥

  6. Marie januari 10, 2012 bij 6:24 pm #

    Ik vind op zich grote ogen wel iets mooier, maar om daar speciaal lenzen voor aan te doen? Ik vind het toch wel een don’t. Het ziet er ook minder mooi uit als echte grote ogen.

  7. Hanna januari 10, 2012 bij 7:06 pm #

    de ogen van die eerste foto ziet er toch niet helemaal gezond uit….
    leuk dat je meedoet aan mijn give-away!
    xxxx

  8. Nathalie januari 10, 2012 bij 8:22 pm #

    Ik zou het denk ik niet doen…het heeft toch een beetje iets fakes. :) x

  9. ninajosephine januari 10, 2012 bij 8:31 pm #

    Sommige hebben echt van die prachtig heldere ogen.
    Anderen doen het door middel van lenzen.
    Zolang het niet to much is vind ik het mooi.
    Wanneer het echt een pop wordt vind ik het dus niets zoals je al zegt.

  10. Martine januari 10, 2012 bij 9:55 pm #

    Hmm ik heb er niet echt problemen mee maar ik zou het niet doen. Sowieso nogal onmogelijk, omdat ik dan lenzen en een bril op zou moeten doen (die cirkel lenzen en mijn bril om te kunnen zien :’) en dan zie je het toch niet :P
    x Martine

  11. phuong januari 10, 2012 bij 10:25 pm #

    ik vind vaak het effect zo overdreven! Het lijk niet meer natuurlijk en dat maak het absoluut een min punt.

    Travel in Style

  12. Sam januari 10, 2012 bij 11:39 pm #

    I don’t know if I am a fan of these circle lenses. I suppose it may suit some people and not others.

  13. Blue Vanilla januari 11, 2012 bij 12:44 am #

    Looks kind of creepy! Stick to original eyes!
    xx

    Hot Pink Day
    Shop Blue Vanilla

  14. Fashionthroughtravel januari 11, 2012 bij 11:30 am #

    Ik zeg het is een don’t… Grote oogen is heel mooi, maar ik heb geen vertrouwen in deze lensen. I would be afraid of the sideeffects.
    Een beetje de oogen accentueeren is beter!

  15. Elien januari 11, 2012 bij 12:24 pm #

    ik zou het wel proberen in een natuurlijke kleur!

  16. nathalia januari 11, 2012 bij 12:25 pm #

    De gekleurde vind ik echt raar en best wel eng. Zo herinner ik me nog dat ik eens op de trein zat en er zat een meisje met grote rode ogen voor me. Ik had het niet door dat ze vergrotende kleurenlenzen droeg en vond het eigenlijk maar vies.
    De lenzen die je iris enkel vergroten in je normale oogkleur vind ik wel leuk. Alleen zou ik het nooit doen.

  17. Svea januari 11, 2012 bij 12:40 pm #

    Ik vind grote ogen ook erg mooi, maar of ik zelf zo’n lenzen zou dragen? Dat weet ik toch niet hoor!

  18. Yak Man januari 19, 2012 bij 7:58 pm #

    Ik vind het een Do, want ik wil het namelijk zelf ook proberen :’). Alleen dan niet in een onnatuurlijke kleur. Bij sommige mensen zie hem niet eens zitten omdat hij zo natuurlijk eruit ziet :)

Geef een reactie

